icon flag hu icon flag de
Ajánlatkérés elemei:
Jelenleg üres
Menü
hivjon minket

Miért a Rönkfavilág?

icon pipa miert

Minden termékünkre
2 Év Garanciát adunk

icon pipa miert Szeretjük a kihívásokat, az Egyedi Ötleteket is megvalósítjuk
icon pipa miert

Gyermekbarát felületkezelés,
14 féle szín

icon pipa miert Jókedvű csapatunk segítségére az első lépéstől az utolsóig számíthat
icon pipa miert

Szállítás az ország bármely területére és külföldre is

Most akciós

25.000 Ft + Áfa
22.000 Ft + Áfa
1.869.200 Ft + Áfa
1.800.000 Ft + Áfa

Újdonság

Játékos fejlesztés a játszótéren

Egyre több pedagógus, fejlesztőpedagógus és pszichológus mondja azt, hogy azért olyan sok manapság a diszlexiás és diszgráfiás kisgyerek, mert nem hagyjuk őket eleget és sokfélét mozogni. A változatos nagymozgásokkal ugyanis javul a gyerekek mozgáskoordinációja, ritmusérzéke, térbeli tájékozódó képessége, és könnyebben kialakulnak olyan viszonyfogalmak, mint a fent-lent, jobbra-balra, ami pedig elengedhetetlen az íráshoz, olvasáshoz (is). A mozgás fejlesztésével intenzíven hathatunk az idegrendszerre: az idegsejtek közötti meglévő kapcsolatok megerősödnek, sőt új kapcsolatok alakulnak, ezáltal nem csak a mozgáskoordináció és az egyensúlyérzék, de a beszéd, az intelligencia is fejleszthető gyerekkorban. A mozgáson keresztül hathatunk a gyermekek figyelmi és magatartás problémáira is.

Írtunk nemrég a hintázás jótékony hatásairól, most nézzük, milyen területeken tudnak fejlődni még gyermekeink a játszótéren.

 

A mászókák, forgómászókák, mászófalak/-tornyok, kötélpiramisok rendkívül sokoldalú fejlesztő eszközök, amelyek nem csak az izomerősítés szempontjából jelentenek hasznot a fejlődés során. Külföldön már régóta használják őket terápiás célokra is, többek között hiperaktív és tanulási zavaros gyerekek fejlesztésére. Hiszen a mászás során előre meg kell tervezni a mozgást, ami jó hatással van a logikai gondolkodásra. Javul az egyensúly, pontosodik a szem-kéz, szem-láb koordináció. A mászókák használata a tapintásos érzékeléssel javítja az agyféltekék közötti kapcsolatot, így jobban működik a tanulási-megismerési folyamat. A kötélhágcsókon való átjutás finomítja a térérzéket, koordinációt, segíti a téri orientációt. Javítja az észlelést, érzékelést, figyelmet, segíti az idegrendszer érését.

Kalandpálya eszközeink – egyensúlyozók, csimpaszkodók – is hasonló hatást váltanak ki, a nagyobb, iskolás korosztály körében. A függeszkedés jó hatással van a vállöv fejlődésére, amely a finommotorika és a grafomotorika fejlődését is elősegíti, így az írást könnyíti meg.

Mérleghintázás során ugyanazok a jótékony hatások érvényesülnek, mint a hintázásnál – a témáról bővebben itt –, kiegészítve azzal, hogy a billenési pont érzékelése koncentrációt és egyensúlyozást, valamint szem-láb koordinációt igényel a gyerekektől.

Hallgassunk a szakemberekre: sokszor többet adunk a gyermekeinknek, ha hagyjuk őket szaladgálni, mozogni, mint ha a szorgalmi házi feladatokat is megcsináltatjuk velük. Ma az iskolások (de sokszor már az óvodások is) nagyon sokat ülnek asztalnál, ami nem egy természetes testtartás, főleg nem a fejlődésben lévő gyerekek számára. Élvezzük ki mi is, hogy gyerekünk gyerek, hagyjuk, hogy minél többet mozogjon, koszoljon, tapasztaljon, és ne féljünk kimenni nedves időben, hóban! Használjunk ki minden alkalmat a mozgásra, nem kell ennek mindenképp szervezett (és fizetett) foglalkozásnak lenni, a legkézenfekvőbb megoldás a játszótér.